fredag den 27. juli 2012

Niecens jakke næsten færdig

Jeg er godt nok spændt på, hvordan denne jakke bliver, om den overhovedet kan bruges!!! Jeg har strikket på mindre pinde end opskriften er til - for at få en mindre størrelse - og min strikke-kyndige veninde havde sagt, at jeg så skulle strikke lidt kortere i længden, end opskriften er til. Ellers ville den blive for lang i forhold til bredden. Da jeg havde strikket hætten og havde besøg af min veninde for at se på den, fandt vi ud af, at ærmerne slet ikke passede med ærmegabet i jakken! Surt show :-( Enten kunne jeg vælge at trævle hætte + noget af ærmegabet op, eller jeg kunne forsøge at strikke nye ærmer og tage ud flere gange end de første, så det blev bredere. Jeg havde rigeligt garn tilbage, fordi jeg også har fået garn med til at strikke en hue ved siden af (den dropper jeg, for det skal gøres på strømpepinde, og dem kan jeg ikke strikke på, så det bliver ordentligt). Jeg valgte derfor at strikke nye ærmer og er næsten færdig med dem. Jeg tror, det lykkes for mig at få dem til at passe til ærmegabet. Men jeg synes, at ærmet ser lidt kort ud i forhold til længden på jakken :-( Det bliver måske både det første og sidste, jeg strikker til min niece! Nu må vi se, om den ender med at kunne bruges. Men jeg er ikke god til det der med strikning. Jeg har i tidens løb strikket 4 trøjer til mig selv og har aldrig brugt dem, fordi de ikke passede i størrelsen, når de var færdige!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.